آموزشی

آموزش گام به گام ساخت اکانت اسپاتیفای آرتیست

آموزش گام به گام ساخت اکانت اسپاتیفای آرتیست

اسپاتیفای آرتیست چیست و چگونه می توانیم اکانت اسپاتیفای آرتیست بسازیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

در دنیای امروز موسیقی به یکی از سرگرم کننده ترین فعالیت های روزمره انسان تبدیل شده است. از این رو هنرمندان، تولیدکنندگان، آرتیست ها و همینطور تمامی کسانی که در زمینه موسیقی فعالیت می کنند بسیار مورد توجه واقع شده اند.

در همین راستا پلتفرم های بسیاری که در زمینه موسیقی فعالیت دارند فرصتی را در اختیار هنرمندان قرار می دهند تا بتوانند بیشتر دیده شوند و همچنین آثار خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

یکی از این پلتفرم ها سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای است. اسپاتیفای یکی از معروف ترین و محبوب ترین سرویس های استریم موسیقی در جهان می باشد که بیش از 500 میلیون کاربر فعال در حال استفاده از آن هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص "بهترین سرویس های استریم موسیقی در سال 2024" کلیک کنید.

شما با استفاده از پلتفرم اسپاتیفای می توانید در هر جای دنیا به میلیون ها آهنگ، موزیک ویدئو، پادکست و ... دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید پلی لیست های محبوب خود را ساخته و آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

استفاده از پلتفرم اسپاتیفای به صورت رایگان امکان پذیر است اما با این حال اکانت رایگان این سرویس، به تنهایی قابلیت ها و امکانات کامل اسپاتیفای را ارائه نمی دهد.

دسترسی به ویژگی های کامل این پلتفرم مانند حذف تبلیغات آزار دهنده، کیفیت صدای بهتر، پایداری اکانت، شخصی سازی آهنگ ها و ... تنها با داشتن اشتراک پریمیوم آن امکان پذیر می باشد.

شما هم اینک می توانید برای خرید اکانت اسپاتیفای پریمیوم با بهترین قیمت به وب سایت ما مراجعه کنید.

اسپاتیفای با ارائه پلتفرمی مجزا و قابلیتی فوق العاده به نام اسپاتیفای آرتیست بسیار بیش از گذشته مورد توجه مردم قرار گرفته و موفق گشته است تا وجه تمایز بزرگی میان خود و سایر رقبایش ایجاد کند.

در این مطلب قصد داریم اسپاتیفای آرتیست را به طور کامل بررسی کرده و نحوه ساختن اکانت اسپاتیفای آرتیست را به شما عزیزان آموزش دهیم.

پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اسپاتیفای آرتیست (Spotify for Artists) چیست؟

همان طور که پیش تر هم گفته شد پلتفرم اسپاتیفای یکی از معروف ترین و محبوب ترین سرویس های استریم موسیقی در جهان است به طوری که امروزه کمتر کسی را می بینید که اسپاتیفای را بر روی تلفن همراه خود نداشته باشد و از آن استفاده نکند.

این پیشرفت و فراگیری اسپاتیفای سبب شد تا این شرکت از پلتفرم آنلاین و سرویس جدید و رایگان خود نیز به نام اسپاتیفای آرتیست (Spotify for Artists) رونمایی کند.

یکی از قابلیت های بسیار مهم و محبوب اسپاتیفای سیستم درآمدزایی آن برای تولیدکنندگان اثر یا همان اسپاتیفای آرتیست است.

سیستم درآمدزایی در حقیقت قابلیتی است که برخی از شرکت ها و یا پلتفرم ها به کاربران خود ارائه می کنند تا درآمد حاصل از تبلیغات را میان خود تقسیم کنند. این کار باعث می شود که تولیدکنندگان اثر و هنرمندان برای کسب درآمد بیشتر آثار بیشتری تولید کنند و به طبع شرکت مورد نظر نیز بتواند تبلیغات بیشتری بگیرد و سود بیشتری کسب کند.

بسیاری از شرکت ها و پلتفرم های بزرگ دنیا نظیر اسپاتیفای، ساندکلود، یوتیوب و ... نیز از چنین قابلیتی برخوردارند.

تا پیش از ارائه چنین قابلیتی، لیبل های انتشار موزیک به عنوان واسطه بین تولید کننده اثر و شرکت های پخش قرار می گرفتند تا از این معامله سودی کسب کنند. اما با روی کار آمدن این سیستم درآمدزایی، دیگر این واسطه ها از بین رفته اند و تولیدکنندگان و هنرمندان می توانند مستقیما با شرکت یا پلتفرم مورد نظر خود ارتباط بگیرند.

این رویداد، اتفاقی فوق العاده برای آرتیست ها و هنرمندان به شمار می رود چرا که حالا افرادی از جمله خوانندگان، پادکستر ها، تنظیم کنندگان و همچنین تمامی تولیدکنندگان اثر و هنرمندان می توانند بدون هیچ واسطه ای طرفدار های خود را داشته باشند و به راحتی از انتشار آثار خود در پلتفرم های بین المللی درآمد دلاری کسب کنند.

هنرمندان با بارگذاری آثار خود در این پلتفرم ها با توجه به بازدید هایی که در طول ماه و سال گرفته اند ماهیانه مبلغی را دریافت خواهند کرد.

اسپاتیفای نیز با ارائه چنین قابلیتی خود را از سایر رقبایش متمایز کرده و اسپاتیفای را به یک مقصد محبوب برای تولیدکنندگان اثر و هنرمندان تبدیل کرده است.

چنین قابلیتی باعث شد تا پلتفرم اسپاتیفای هم برای شنونده و هم برای تولید کننده مفید باشد.

اسپاتیفای آرتیست چیست؟​

مزایای ساخت اکانت اسپاتیفای آرتیست

همان طور که پیش تر هم گفته شد اسپاتیفای با ارائه آرتیست سبب شد که این پلتفرم هم برای شنونده و هم برای تولید کننده مفید واقع شود.

اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ساخت اکانت اسپاتیفای آرتیست چه مزایایی دارد؟ باید بگوییم که داشتن یک اکانت آرتیست در اسپاتیفای برای هنرمندان مزایای متعددی دارد، از این رو هنرمندان و پادکست‌ سازان، روز به روز بیشتر جذب پلتفرم اسپاتیفای می‌ شوند.

در ادامه برخی از مزایای داشتن اکانت آرتیست اسپاتیفای را بررسی خواهیم کرد.

  • امکان انتشار موسیقی: در اسپاتیفای آرتیست می توانید به راحتی موسیقی و یا محتواهای صوتی خود را بر روی این پلتفرم منتشر کنید و آن ها را مدیریت کنید. همچنین می توانید آهنگ‌ ها، آلبوم‌ ها و یا ترک ‌های جدید خود را به مخاطبان جهانی معرفی کنید.
  • تحلیل آمار پخش: با استفاده از این قابلیت می توانید به آمار دقیق پخش آثار خود (شامل تعداد پخش‌ ها، بازدیدها، فهرست پخش، شنوندگان، فالوورها و تعاملات برای بهبود استراتژی‌ ها) دسترسی داشته باشید. با وجود این قابلیت می توانید بفهمید آهنگ‌ های شما در چه زمانی عملکرد بهتری دارد و کدام یک را بهتر است به موزیک ویدئو تبدیل کنید.
  • تبلیغ: از این طریق می توانید رویداد های موسیقی مانند کنسرت ها و جشنواره ها را تبلیغ کنید. همچنین می توانید از تبلیغات پولی برای جذب شنوندگان جدید استفاده کنید.
  • شناخت بهتر بازار: با استفاده از داده ها می توانید بازار و مخاطبان را دقیق تر بشناسید و از این طریق استراتژی های خود را بهبود بخشید.
  • ارتقاء حرفه ای: شما از این طریق می توانید صفحه خود را به صورت حرفه ای مدیریت کنید و با استفاده از ابزارهای تنظیمات پروفایل صفحه خود را بهبود ببخشید تا شنوندگان بیشتری را به خود جذب کنید.
  • امکان تیم‌ سازی و همکاری تیمی: شما می‌ توانید با جامعه و همکاران موسیقی خود در اسپاتیفای ارتباط برقرار کنید و با تهیه‌ کنندگان موسیقی نیز همکاری داشته باشید.
  • باشگاه هواداران: با استفاده از اکانت اسپاتیفای آرتیست می توانید جمعی از هواداران خود را گرد هم آورده و اعتبار هنری خود را افزایش ‌دهید.
  • دریافت گزارش: با استفاده از اکانت آرتیست اسپاتیفای می توانید یک گزارش خلاصه از نحوه عملکرد صفحه خود دریافت کنید. همچنین می‌ توانید سه آهنگ برتر خود، فهرست پخشی که در آن قرار دارید و گزارش مختصر هفت‌ روزه ‌ای از میزان استریم ‌ها، شنوندگان و دنبال ‌کنندگان خود را نیز داشته باشید.
  • فرصت همکاری با پلی لیست ها: این برنامه به شما یادآوری می‌ کند که آهنگ خود را برای پلی ‌لیست ‌های انتخابی و پرطرفدار دنیا (نظیر Rap Caviar Hot Country و Viva Latino) ارسال کنید. بسیاری از هنرمندان به لطف تنها یک ‌بار قرار گرفتن در یکی از این پلی ‌لیست‌ ها توانسته‌ اند طرفداران زیادی را جذب کنند.
  • توصیه و پیشنهاد موسیقی: اسپاتیفای با استفاده از الگوریتم ‌های خود، به شنوندگان موسیقی ‌هایی که با سلیقه و سابقه شنیدنشان سازگار هستند را پیشنهاد می ‌دهد. با داشتن اکانت آرتیست و مدیریت صفحه خود در اسپاتیفای، احتمال دسترسی شنوندگان بیشتر به موسیقی شما و افزایش نفوذ و شناخت ‌پذیری آن بالاتر خواهد بود.
  • درآمدزایی: اسپاتیفای به هنرمندان این فرصت را می دهد که از طریق پخش موسیقی های خود و همچنین فروش بلیط کنسرت‌ ها و ... کسب درآمد کنند.
مزایای ساخت اکانت اسپاتیفای آرتیست ​

مراحل ساخت اکانت اسپاتیفای آرتیست

پیش از اقدام به ساخت اکانت آرتیست اسپاتیفای، شما باید آهنگ، آلبوم موسیقی و یا محتوای صوتی خود را از طریق یک توزیع‌ کننده مورد قبول پلتفرم اسپاتیفای ارسال کنید. پس از انجام این کار برای ساخت اکانت اسپاتیفای آرتیست بر طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. برای ساخت اکانت اسپاتیفای آرتیست نیاز است که روی اسپاتیفای یک حساب کاربری داشته باشید. بنابراین وارد وب سایت Spotify شده و از طریق گزینه Sign Up یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.
  2. سپس وارد وب سایت Spotify for Artists شوید.
  3. روی گزینه Get Access (بالای صفحه سمت راست) کلیک کنید.
  4. در این مرحله باید نوع حساب خود را (مانند هنرمند، مدیر یک هنرمند و یا نماینده یک لیبل موسیقی) مشخص کنید.
  5. سپس از شما خواسته می شودکه وارد اکانت اسپاتیفای آرتیست خود بشوید. در این قسمت هم می توانید اشتراک خریداری کنید و هم می‌ توانید با یک حساب رایگان شروع به فعالیت کنید.
  6. پس از ورود به اکانت از شما خواسته می شود که در جهت اثبات و تایید هویت خود به عنوان یک هنرمند مدارک و یا موزیک های خود را بارگذاری کنید.
  7. سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید تا کار اصلی آغاز شود.
  8. در مرحله بعد باید با وارد کردن نام، قرار دادن عکس پروفایل و انتخاب یک نام هنری پروفایل خود را شخصی سازی کنید.
  9. پس از طی کردن تمامی این مراحل ایمیل خود را نیز وارد کنید. پس از تایید اطلاعات حساب، یک کد 6 رقمی برای شما ارسال می شود. (توجه: تایید اطلاعات شما ممکن است چند روزی زمان ببرد.)
  10. پس از آن که اطلاعات حساب شما تایید شد، روی گزینه Log in کلیک کنید تا وارد پنل کاربری خود در Spotify for Artists شوید.

بدین ترتیب می توانید در اسپاتیفای آرتیست اکانت بسازید و آثار خود را با تمامی مخاطبان در سرتاسر جهان به اشتراک بگذارید.

مراحل ساخت اکانت اسپاتیفای آرتیست​

اکانت اسپاتیفای آرتیست چه قابلیت هایی دارد؟

اکانت Spotify for Artists با ارائه مجموعه ای کامل از امکانات و ابزارهای متنوع امکان استفاده از قابلیت های فراوانی را برای هنرمندان و کاربران فراهم می کند تا بتوانند حضور پر رنگ تر و موثرتری در صنعت موسیقی داشته باشند.

در ادامه به بررسی برخی از قابلیت های اکانت اسپاتیفای آرتیست می پردازیم.

  • فرصت‌ های تبلیغات و بازاریابی: هنرمندان می توانند از قابلیت های تبلیغاتی اسپاتیفای آرتیست برای تبلیغ و بیشتر دیده شدن آثار خود استفاده کنند. این تبلیغات می توانند به صورت تبلیغات صوتی و یا تبلیغات در صفحه وب اسپاتیفای برای افزایش تعداد شنوندگان موزیک باشند.
  • داشبورد تحلیلی: اسپاتیفای به هنرمندان و کاربران خود امکان مشاهده آمارها و داده ‌های مربوط به استریمینگ موسیقی خود (مانند تعداد دفعات پخش، تعداد شنوندگان منحصر به فرد، میزان ذخیره‌ سازی آهنگ‌ ها و میزان تعاملات را در بازه‌ های زمانی مختلف) را می‌ دهد. این قابلیت سبب می شود تا مخاطبین خود را بهتر شناسایی کرده و برنامه‌ ریزی ‌های دقیق‌ تری برای ارائه محتوای جذاب‌ تر انجام دهید. همچنین دریابید که آهنگ ‌ها و آلبوم‌ های شما در چه میزان استریم شده و در چه شهرها و کشورهایی از طرفداران بیشتری برخوردار هستند.
  • قابل دسترس در سطح جهان: با استفاده از اکانت آرتیست اسپاتیفای هنرمندان و تولیدکنندگان موسیقی از هر جای دنیا می توانند آهنگ های خود را در سطح جهانی پخش کنند تا میلیون ها کاربر از سرتاسر دنیا به موزیک های آن ها دسترسی داشته باشند.
  • یکپارچگی با سایر پلتفرم ‌ها: اسپاتیفای به طور ساده با سایر پلتفرم ‌های رسانه‌ ای اجتماعی مانند Instagram، Facebook و Twitter یکپارچه می ‌شود.
  • دسترسی به بینش های صنعت موسیقی: اسپاتیفای داده ها و بینش های ارزشمندی را در اختیار هنرمندان خود قرار می دهد تا با استفاده از آن ها بتوانند دریابند که مخاطبانشان چه کسانی هستند، چگونه موسیقی را گوش می‌ دهند و در کدام مناطق جغرافیایی زندگی می ‌کنند. داشتن این اطلاعات به هنرمندان و تولیدکنندگان کمک می کند که استراتژی های بازاریابی خود را به طور هوشمندانه ای نسبت به نیاز ها و علایق کاربران و مخاطبان مختلف شخصی سازی کنند. در حقیقت با استفاده از این اطلاعات هنرمندان می ‌توانند تصمیم‌ های بهتری درباره تولید موسیقی، تبلیغات و روش ‌های ارتباطی با طرفداران خود بگیرند.
  • برقراری ارتباط با طرفداران: هنرمندان می ‌توانند با استفاده از اکانت آرتیست در اسپاتیفای با طرفداران و هواداران خود در ارتباط باشند. آنها می‌ توانند نظرات، پیام ها و یا حتی پیام ‌های خصوصی را دریافت کنند و بازخورد و واکنش ‌های طرفداران خود را مشاهده کنند.
  • قابلیت Canvas: قابلیت Canvas یک قابلیت جدید و نوآورانه است که به کاربران این امکان را می دهد که یک سری ویدئو های کوتاه و متحرک را به آهنگ های خود اضافه کنند. به طوری که وقتی مخاطب وارد پلتفرم می شود و آهنگ مورد نظر خود را پلی می کند، ویدئو قرار داده شده نیز پخش می شود. این ویژگی لذت گوش دادن به موسیقی را دو چندان می کند و به افزایش تعامل و جذابیت آهنگ ‌ها نیز کمک می کند.
  • قابلیت Spotify Promo Cards: این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که کارت های ترویجی دیجیتالی بسازند و آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این کارت ‌ها شامل اطلاعاتی درباره آهنگ ‌ها، آلبوم ‌ها و یا خود پروفایل می باشند و راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان و افزایش دنبال‌کنندگان به شمار می روند.
  • قابلیت Spotify Ad Studio: این ویژگی یک ابزار تبلیغاتی مفید است که به هنرمندان این امکان را می دهد که تبلیغات صوتی یا تصویری خود را در اسپاتیفای هدف‌ گذاری و مدیریت کنند. با استفاده از این قابلیت، هنرمندان می ‌توانند مخاطبین خاصی را بر اساس داده‌ های دموگرافیک و سلیقه موسیقی مورد هدف قرار دهند.
  • قابلیت Marquee: این قابلیت یکی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی موجود در اکانت آرتیست اسپاتیفای است که به کاربران این امکان را می دهد تا آلبوم ‌ها و آهنگ ‌های جدید خود را به صورت برجسته به گوش مخاطبان خود برسانند. این قابلیت به "صفحه فرود" معروف است زیرا به مخاطبان مختلف توصیه می کند که به آهنگ های جدید گوش دهند.
اکانت اسپاتیفای آرتیست چه قابلیت هایی دارد؟​

کسب درآمد از اسپاتیفای آرتیست

بی شک یکی از مهم ترین عواملی که آرتیست ها و هنرمندان را به سمت خلق و به اشتراک گذاری آثار خود سوق می دهد، کسب درآمد است.

همان طور که پیش تر هم گفته شد هنرمندان و تولیدکنندگان می توانند با انتشار و دیده شدن آثار خود در اسپاتیفای آرتیست درآمد به دست بیاورند. حال این درآمد چقدر است؟

درآمد از هر پلتفرمی به تعداد فالوور ها و همچنین تعداد بازدید هایی که هنرمند در آن پلتفرم دریافت می کند بستگی دارد.

برای اینکه درآمد خود را افزایش دهید باید مخاطب های بیشتری را به خود جذب کنید و همچنین جدید ترین آثار خود را نیز مرتبا تبلیغ کنید. با این کار هر ماه بازید های شما نسبت به ماه قبلی افزایش می یابد و متعاقبا درآمدتان نیز بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر اکانت آرتیست در اسپاتیفای راه ‌های متنوعی را برای کسب درآمد پیش پای شما عزیزان خواهد گذاشت. این پلتفرم با امکانات ویژه ‌ای که به هنرمندان ارائه می دهد، نه تنها به آن ها کمک می‌ کند تا موسیقی های خود را به گوش مخاطبان جهانی برسانند، بلکه فرصت ‌های متعددی برای کسب درآمد از طریق موسیقی را نیز فراهم می ‌آورد.

برخی از راه های کسب درآمد از طریق اسپاتیفای آرتیست عبارت اند از:

  • درآمد از طریق پخش: هر بار که مخاطبی یکی از آهنگ های شما را پخش می کند، اسپاتیفای مبلغی را به شما پرداخت خواهد کرد. این مبلغ چیزی در حدود 3 تا 4 دلار به ازای هر بازدید است. البته این مبلغ ممکن است بر اساس فاکتورهایی مانند مکان جغرافیایی کاربرانی که به موسیقی شما گوش می ‌دهند و یا نوع اکانت آن ها (رایگان یا اشتراک پولی) متفاوت باشد.
  • تبلیغات موسیقی از طریق Marquee: این ابزار به عنوان یک ابزار تبلیغاتی، می ‌تواند به افزایش تعداد پخش ‌ها کمک کرده و در نتیجه درآمد حاصل از پخش را نیز افزایش دهد.
  • فروش کالا و بلیط کنسرت‌ ها: اسپاتیفای به کاربران خود این امکان را می دهد که در صفحه خود لینک خرید از فروشگاه های کالای مرتبط با خود و یا لینک صفحات فروش بلیط کنسرت ها را قرار دهند.
  • پلی‌ لیست ‌های معروف: فراموش نکنید که حضور در پلی لیست های پرطرفدار و معروف اسپاتیفای می ‌تواند به افزایش چشمگیر تعداد پخش ‌ها و در نتیجه افزایش درآمد نیز کمک کند.
  • قابلیت Spotify Ad Studio: این قابلیت نیز یکی دیگر از بزارهای تبلیغاتی Spotify for Artists می باشد که پیش تر معرفی کردیم. این تبلیغات می ‌تواند به جذب شنوندگان جدید و افزایش تعداد پخش ‌ها و در نهایت افزایش درآمد کمک کند.

توجه داشته باشید که این موارد تنها برخی از روش های مرسوم در میان کاربران اسپاتیفای آرتیست برای کسب درآمد می باشند. به کارگیری استراتژی‌ های هوشمندانه و استفاده بهینه از امکانات موجود نیز در افزایش درآمد هنرمندان و تولیدکنندگان بسیار موثر است.

کسب درآمد از اسپاتیفای آرتیست​

و اما این هم از معرفی کامل و آموزش گام به گام ساخت اکانت اسپاتیفای آرتیست !

اکانت آرتیست در اسپاتیفای یک فرصت بزرگ برای هنرمندان و تولیدکنندگان است تا آثار خود را به مخاطبان جهانی معرفی کنند.

شما با داشتن این اکانت قادر خواهید بود تا آهنگ ‌ها و آلبوم‌ های خود را در پلتفرم محبوب و معروف اسپاتیفای منتشر کنید.

همچنین با استفاده از ابزارهای تحلیل و آمار قدرتمند اسپاتیفای، قادر خواهید بود تحولات و عملکرد آثار خود را پیگیری کنید و استراتژی‌ های مناسب را برای بهبود نتایج خود پیدا کنید.

فراموش نکنید که در صورت تمایل به خرید اکانت اسپاتیفای پریمیوم و همینطور خرید اکانت های موسیقی و پادکست دیگر می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

تیم دیجیتال رو با بیش از پنج سال سابقه در حوزه فروش اکانت های مجازی، شما را در داشتن خریدی امن و مطمئن یاری خواهد کرد.

به علاوه تیم پشتیبانی ما به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما عزیزان خواهد بود.

مقالات پیشنهادی

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *