بهترین ابزارهای سئو کدام اند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.
در دنیای امروز درصد بسیار زیادی از کسب و کارها و حتی مردم عادی برای رونق گرفتن و گسترش کار خود از فضای مجازی استفاده می کنند چرا که امروزه تقریبا تمام مردم مقدار بسیار زیادی از زمان خود را به گشت و گذار در فضای مجازی اختصاص می دهند.
یکی از معروف ترین و رایج ترین شبکه های اجتماعی در دنیا گوگل است. هر گاه به دنبال چیزی باشید و یا سوالی برای شما پیش بیاید احتمالا یکی از بهترین گزینه ها برای برطرف کردن مشکل شما سرچ و جستجو در گوگل است. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای توسعه و گسترش کسب و کار، تولید محتوا در موتور جستجوی عظیم و بزرگ گوگل است.
از طرفی گوگل مدام در حال به روز رسانی و تجدید نظر در الگوریتم های جستجوی خود است و از تکنیک ها و تکنولوژی هایی مانند هوش مصنوعی برای حذف محتواهای ضعیف و صفحات کم ارزش استفاده می کند. این مسئله چالش های مهمی برای کسب و کارها و وب سایت های مختلف ایجاد کرده است.
بنابراین باید نوع فعالیت و تولید محتوای شما به گونه ای باشد که مورد توجه گوگل و سپس مورد توجه کاربران قرار گیرد. البته ابزارهایی نیز تحت عنوان ابزارهای سئو وجود دارند که شما را در این مسیر یاری خواهند کرد.
استفاده از انواع ابزارهای سئو به طور حتم می تواند در افزایش میزان کسب و کار، سرمایه و ثروت شما بسیار تاثیرگذار باشد و کمک شایانی به کسب و کار شما کند.
شما هم اینک می توانید برای خرید اکانت ابزارهای سئو با بهترین قیمت به وب سایت ما مراجعه کنید.
در صورتی که صاحب یک کسب و کار و یا وبمستر یک وب سایت هستید، شغل شما این گونه ایجاب می کند که با بهترین ابزارهای سئو آشنایی داشته باشید.
در این مطلب قصد داریم 7 مورد از بهترین ابزارهای سئو در سال 2024 را معرفی کرده و ویژگی های هر یک از آن ها را بررسی کنیم.
پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
ابزار سئو چیست؟
واژه سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. بنابراین سئو به این معنی است که کاری کنیم تا محتوای ما در یک موتور جستجو به خوبی دیده شود. از آن جایی که مهم ترین و معروف ترین موتور جستجو در ایران و همینطور در دنیا گوگل (Google) است می توانیم سئو را به این صورت معنی کنیم: سئو یعنی کاری کنیم که وب سایت و یا محتوای ما در گوگل بالا آمده و به خوبی دیده شود!
در راستای بهینه سازی موتورهای جستجو وب سایت ها، برنامه ها، افزونه ها و ابزارهای فراوانی ارائه شده اند که می توانند در بررسی، آنالیز و تحقیق به شما کمک کنند. به این ابزارها، ابزارهای سئو گفته می شود.
شما به کمک بهترین ابزارهای سئو می توانید وب سایت خود را از لحاظ فنی و استاندارد های تعریف شده گوگل بهینه سازی کنید. همچنین می توانید از بخش های مختلف وب سایت خود مطلع شده و نقاط ضعف و قوت آن را بیابید. این کار به شما کمک می کند تا وب سایت خود را تحلیل کرده و نقاط ضعف خود را اصلاح کنید تا توسط موتور جستجوی گوگل و کاربران فضای مجازی بیشتر دیده شوید.
ابزارهای سئو در موارد مختلفی به کار می روند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.
- تحلیل وب سایت
- تحلیل وب سایت رقبا
- پیشنهاد بهینه سازی محتوا بر اساس AI
- اتوماسیون گزارش دهی
- آنالیز عملکرد وب سایت
- تحقیق درباره کلمه کلیدی (Keyword)
- بررسی سئو داخلی و خارجی
- بررسی بک لینک ها (داخلی و خارجی)
- تست سرعت وب سایت
چرا باید از ابزارهای سئو استفاده کنیم؟
همان طور که می دانید روزگار امروز در حال رفتن به سمت دنیای مجازی است و تقریبا در هر کسب و کاری استفاده از فضای مجازی دیده می شود.
از آن جایی که بخش های مهمی از یک کسب و کار (مانند آگاهی از برند، معرفی محصول، افزایش فروش، خدمات جدید و ...) در بستر مجازی و آنلاین صورت می گیرد، قرار گرفتن در جایگاه خوب و قابل قبولی از یک موتور جستجوی قوی می تواند در کسب و کار بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.
از طرفی گوگل نیز یکی از بزرگترین و پرکاربرد ترین موتورهای جستجو در دنیا است که کاربران زیادی برای رفع نیازهای خود به آن مراجعه می کنند. بنابراین قرار گرفتن در میان نتایج صفحه اول گوگل، به معنای موفقیت یک کسب و کار در حوزه بازاریابی و فروش خواهد بود. بر همین اساس یکی از مهم ترین روش ها برای قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی گوگل، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.
گوگل به صورت مداوم الگوریتم هایی را ارائه می دهد که به واسه آن، وب سایت هایی با محتوای مرتبط، مفید و کاربردی بیشتر دیده شده و مورد توجه کاربران قرار گیرند.
بر همین اساس استفاده از ابزارهای سئو می تواند در بهبود وضعیت سایت و همینطور قرارگیری در نتایج گوگل بسیار مفید و کاربردی باشد. با استفاده از این ابزارها قادر خواهید بود که رقبای خود را کنار زده و وب سایت خود را در رتبه های بالاتر جستجوی گوگل قرار دهید.
معرفی بهترین ابزارهای سئو
تا به اینجای کار با کاربرد و فواید ابزارهای سئو آشنا شدیم و دریافتیم که چرا بهتر است در بهبود وضعیت وب سایت خود از ابزارهای سئو استفاده کنیم.
لازم به ذکر است که دنیای ابزارهای سئو دنیایی بی انتهاست به طوری که در هر حوزه چندین و چند ابزار سئوی متفاوت وجود دارد.
حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام ابزار در چه حوزه ای مناسب است؟ بهترین ابزارهای سئو کدام اند؟
در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 7 مورد از رایج ترین، پرکاربرد ترین و بهترین ابزارهای سئو آشنا کنیم.
1- سمراش (SEMrush)
سمراش (SEmrush) یکی از بهترین ابزارهای سئو در جهت بهبود سئو وب سایت ها می باشد که به خزنده وب معروف است.
سمراش یک ابزار چند منظوره است که بیش از 50 محصول، ابزار و افزودنی هایی (مانند ابزارهای جستجو، محتوا، شبکه های اجتماعی و تحقیقات بازار) را ارائه می دهد و بیش از 6 میلیون نفر در سراسر جهان به صورت آنلاین از این ابزار برای آنالیز سئو وب سایت خود استفاده می کنند.
برخی از فیچرهایی که ابزار سئوی سمراش ارائه می دهد عبارت اند از:
- تجزیه و تحلیل رقبا: با استفاده از سمراش می توانید عملکرد رقبای خود را بررسی کرده و رتبه بندی آن ها را در موتورهای جستجو مشاهده کنید.
- تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی مهم: پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب اولین و مهم ترین قدم در سئو نویسی است. این ابزار اطلاعات مفید و دقیقی را در خصوص کلمات کلیدی مختلف به شما ارائه می کند که با استفاده از آن ها می توانید کلمات کلیدی برتر را بر اساس موقعیت شناسایی کرده و نوسانات رتبه بندی کلمات را به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه کنترل کنید. همچنین می توانید کلید واژه های مرتبط را تجزیه و تحلیل کنید و از بهترین واژه های کانونی بهره ببرید تا به این ترتیب، بتوانید بیشترین میزان کلیک را داشته باشید.
- طول کلمات کلیدی: این ابزار به خوبی بررسی می کند که طول کلمات کلیدی شما بیشتر از حد استاندارد نشود.
- بررسی لینک ها و لینک سازی: سمراش اطلاعات مفید و دقیقی را در خصوص لینک های سایت شما و سایت رقبا ارائه می دهد که با استفاده از آن ها می توانید استراتژی های لینک سازی (خارجی و داخلی) خود را بهبود بخشید.
- ترافیک تخمینی: ترافیک تخمینی سهم ترافیکی است که با یک کلمه کلیدی خاص به یک وب سایت هدایت می شود. سمراش ابزاری چند منظوره با قابلیت بررسی میزان ترافیک ورودی ارگانیک و تغییرات آن است که می تواند اطلاعاتی دقیق در خصوص ترافیک وب سایت به شما ارائه دهد.
- بهینه سازی محتوا: به کمک سمراش می توانید صفحات وب سایت خود را بررسی کنید و اطلاعاتی درباره عنوان ها، توضیحات متا، و کلمات کلیدی استفاده شده در هر صفحه دریافت کنید. همچنین این ابزار دارای جعبه ابزار بازاریابی محتوایی نیز می باشد.
- نظارت: با استفاده از سمراش می توانید بر عملکرد وب سایت خود (مانند مشاهده تغییرات در رتبه بندی، ترافیک و ...) نظارت داشته باشید.
- توزیع رتبه بندی: اگر مایل به مشاهده و بررسی تمام معیارهای برتر شامل کلمات کلیدی در 10 نتیجه برتر SERP، کلیدواژه ها در 100 نتیجه اول، ترافیک نسبی هر کدام و دریافت دید نسبی به جایگاه هر کلمه هستید، سمراش به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو بی شک انتخاب مناسبی خواهد بود.
- PPC (پرداخت به ازای کلیک): سمراش ابزارهایی برای مدیریت کمپین های PPC، ردیابی نتایج، و بهینه سازی بودجه ارائه می دهد.
اما ابزار سمراش برای چه کسانی مناسب است؟ این ابزار یک نرم افزار همه کاره و مناسب برای دیجیتال مارکترها و متخصصان سئو است.
سمراش جزء آن دسته از ابزارهایی است که برای استفاده از آن باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید. البته می توانید از نسخه رایگان آن به مدت یک هفته استفاده نمایید و در صورت تمایل نسبت به خرید اشتراک اقدام کنید.
شما هم اینک می توانید برای خرید اکانت سمراش با بهترین قیمت به وب سایت ما مراجعه کنید.
2- ماز (MOZ)
ماز (MOZ) یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو در دنیا می باشد که مجموعه ای از ابزارهای مفید برای بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) را ارائه می دهد.
شاید تا به حال واژه های دامین (DA) و یا پیج آتوریتی (PA) را از زبان سئو کارها شنیده باشید. در حقیقت این شاخص ها را وب سایت معتبر ماز ارائه کرده است که بر طبق آن اعتبار دامنه و صفحات سایت شما نزد گوگل مشخص می شود. مدتی پیش گوگل شاخص معروف خود یعنی page rank را از دید و دسترس وبمستران خارج کرد. در این بین شرکت ماز نیز برای اینکه دسترسی مخاطبان را برای بررسی اعتبار دامنه های سطح وب راحت کند، یک افزونه مرورگر کروم ساخت. شما می توانید با دانلود و نصب این افزونه روی مرورگر کروم خود، اطلاعاتی را در مورد هر سایتی که در سطح وب می بینید به دست بیاورید.
علاوه بر این ابزار سئوی ماز ویژگی ها و قابلیت های دیگری را نیز در اختیار کاربران می گذارد که برخی از آن ها عبارت اند از:
- پژوهش و بررسی کلمات کلیدی: این ابزار فهرستی از کلمات کلیدی مورد نظر شما ایجاد می کند، رتبه شما را با رقبا می سنجد و کلمات کلیدی را مبتنی بر مقیاس های مهم مانند نرخ کلیک (CTR organic)، اولویت بندی می کند تا بتوانید احتمال جذب ترافیک هدفمند را بالا ببرید.
- پیگیری رتبه بندی: این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید مواردی از جمله رتبه بندی سایت، رتبه بندی رقبا، وضعیت و همچنین نمای وب سایت در تلفن همراه یا کامپیوتر را پیگیری کنید. همچنین می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را نیز در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل، بینگ و یاهو پیگیری کنید.
- تجزیه و تحلیل رقبا: این ابزار به شما این امکان را می دهد که وضعیت رقبای خود را مشاهده کرده و با تجزیه و تحلیل عملکرد و استراتژی های آن ها، برنامه های سئو خود را نیز بهبود بخشید.
- کراول (Crawl) وب سایت: این ابزار همانند یک پزشک صحت و سلامت وب سایت شما را بر اساس زبان آن بررسی می کند. همچنین همانند یک جانور خزنده در وب سایت می خزد و با یافتن موارد جدید یا قدیمی، نقاط خطرناک و بحرانی سایت را به شما هشدار می دهد و تعیین می کند که اگر این موارد بحرانی برطرف نشوند، چه خطراتی سئوی سایت شما را تهدید می کند.
- تجزیه و تحلیل لینک: به کمک این ابزار می توانید از قابلیت هایی نظیر آنالیز کامل پروفایل لینک، مقایسه پروفایل شما با رقبا، تنظیم هدف، دنبال کردن فرآیند ساخت لینک و فهرست دنبال کردن لینک ها بهره مند شوید. همچنین می توانید لینک های ورودی به وب سایت خود را مشاهده کنید و مطمئن شوید که از نظر موتورهای جستجو بهینه اید.
- گزارش های سفارشی: ابزار ماز قادر است گزارش مفید و دقیقی در خصوص مواردی (مانند داده های مربوط به کراول سایت، لینک ها و رتبه بندی موتور جستجو، سفارشی سازی، گراف و نمودار های برند) را استخراج و پیاده سازی کند.
اما ابزار ماز برای چه کسانی مناسب است؟ این ابزار به وبمستران و بازاریابان کمک می کند تا وب سایت ها و محتواهای خود را برای موتور های جستجو بهبود بخشند. ابزار ماز حتی برای کسب و کارهای کوچک هم مناسب است چرا که با قیمت نسبتاً پایینی می توانند ترافیک وب سایت خود را آنالیز کرده و افزایش دهند.
ابزار ماز در دو نسخه رایگان و پریمیوم در دسترس کاربران قرار دارد. اگرچه که نسخه رایگان ماز قابلیت های کاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد اما شما با تهیه و خریداری نسخه اشتراکی ابزار ماز که به ماز پرو (MOZ Pro) معروف است از امکانات پیشرفته تر این ابزار بهره مند خواهید شد.
برخی از امکانات و قابلیت های ماز پرو یا همان نسخه پریمیوم ابزار ماز عبارت اند از:
- شناخت بهتر مخاطبان و نحوه ورود آن ها به سایت (از طریق تبلیغات پولی، شبکه های اجتماعی، جستجو و ...)
- آشنایی با واژگان کلیدی که مخاطبان برای پیدا کردن خدمات یا محصولات شما استفاده می کنند.
- بررسی و مدیریت جایگاه خود در موتورهای جستجو
- سهولت جستجوی کلمات کلیدی
- ارزیابی لینک ها
- برطرف کردن مشکلات تکنیکال سئویی وب سایت
- دریافت گزارش از وضعیت و عملکرد
شما هم اینک می توانید برای خرید اکانت ماز پرو با بهترین قیمت به وب سایت ما مراجعه کنید.
3- کی دبلیو فایندر (KWFinder)
کی دبلیو فایندر (KWFinder) یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو می باشد که برای جستجو و تحقیق درباره کلمات کلیدی به کار می رود.
همان طور که می دانید جستجو و تحقیق درباره کلمه کلیدی برای کسب رتبه خوب و جایگاه مطلوب در صفحه نتایج جستجو و همچنین بهبود سئوی سایت بسیار مهم و ضروری است. در حقیقت تحقیق درباره کلمات کلیدی یکی از مهم ترین مراحل در سئو است. با جستجو و تحقیق در مورد کلمات کلیدی، می توانید کلمات کلیدی مناسب را برای محتواهای خود شناسایی کنید. این کلمات باید با موضوع محتوای شما مرتبط بوده و همچنین از جستجوی بالایی نیز برخوردار باشند.
با استفاده از ابزار کی دبلیو فایندر که یکی از بهترین ابزارهای سئو به شمار می رود، می توانید به راحتی بهترین کلیدواژه ها با میزان سرچ بالا و درجه سختی پایین را پیدا کنید.
کار با ابزار کی دبلیو فایندر بسیار ساده و راحت است. فقط کافیست که کلمه کلیدی مورد نظر خود را درج کنید و سپس تمامی عبارات مرتبط با آن را در قالب یک فایل دریافت خواهید کرد.
این ابزار از قابلیت های مفید و کاربردی برخوردار است که برخی از آن ها عبارت اند از:
- جستجو بر اساس کلیدواژه (با وارد کردن کلیدواژه مورد نظر خود می توانید کلمات کلیدی مرتبط با آن را پیدا کنید.)
- پیشنهاد کلیدواژه های سوالی
- نمایش تعداد دقیق سرچ کلیدواژه ها
- جستجوی کلیدواژه هایی که رقبا با آنها رتبه کسب کرده اند.
ابزار سئوی کی دبلیو فایندر به صورت نسخه پریمیوم در اختیار کاربران قرار می گیرد. البته این ابزار نسخه رایگانی نیز دارد که به مدت 10 روز در دسترس قرار دارد و پس از آن باید اکانت پریمیوم خریداری کنید.
شما هم اینک می توانید برای خرید اکانت KWFinder با بهترین قیمت به وب سایت ما مراجعه کنید.
4- کیورد تول (Keyword Tool)
چهارمین ابزاری که در فهرست بهترین ابزارهای سئو به معرفی آن می پردازیم ابزار کیورد تول (Keyword Tool) می باشد.
همان طور که پیش تر هم گفته شد تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب در محتوا یکی از مهم ترین مراحل سئو است. ابزار کیورد تول یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو در زمینه جستجو و تحقیق درباره کلمات کلیدی می باشد.
بنابراین اگر به دنبال کلمات کلیدی مناسب برای محتواهای وب سایت خود هستید، می توانید از سایت و ابزار کیورد تول (Keyword Tool) استفاده کنید. چرا که این ابزار می تواند در یافتن بهترین کلمات کلیدی به شما کمک کند تا بتوانید میزان بازدید و ترافیک سایت خود را افزایش داده و بازدیدکننده های بیشتری را نیز به سمت سایت خود هدایت کنید.
کار کردن با ابزار کیورد تول بسیار ساده می باشد. برای استفاده از این ابزار کافی است وارد سایت Keywordtool شده و پس از انتخاب موتور جستجو، کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کرده و سپس منطقه جغرافیایی خود را نیز انتخاب کنید تا پس از مدت زمان کوتاهی، به لیستی از کلمات کلیدی کاربردی و مشابه که به ارتقاء سایت شما کمک می کند دسترسی داشته باشید.
یکی از قابلیت های منحصر به فرد کیورد تول که این ابزار را از سایر رقبایش متمایز می کند، پشتیبانی از زبان فارسی است. شما با بررسی و استفاده از کلیدواژه های فارسی در این ابزار می توانید رتبه وب سایت خود را در صفحه نتایج گوگل ارتقاء دهید.
ابزار سئوی کیورد تول در نسخه رایگان و پریمیوم در دسترس کاربران قرار دارد. البته لازم به ذکر است که نسخه رایگان این ابزار اطلاعات جامع و کاملی از کلمات کلیدی مناسب را در اختیار شما قرار خواهد داد اما بی شک استفاده از نسخه پریمیوم این ابزار امکان استفاده از قابلیت های پیشرفته تر و ویژه تر کیورد تول را برای شما فراهم می سازد.
شما هم اینک می توانید برای خرید اکانت Keyword Tool با بهترین قیمت به وب سایت ما مراجعه کنید.
5- گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)
یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو که ممکن است نام آن تا به حال به گوشتان خورده باشد ابزار گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) است.
این ابزار در ابتدا با نام Webmaster Tools در دنیا شناخته می شد ولی در 20 می سال 2015 نام این ابزار به Google Search Console تغییر یافت.
گوگل سرچ کنسول ابزاری رایگان و قدرتمند است که توسط شرکت گوگل ارائه شده و در بهینه سازی و مدیریت سایت ها در نتایج جستجوی گوگل کاربرد بسیاری دارد.
گوگل سرچ کنسول یکی از پرکاربرد ترین و بهترین ابزارهای سئو در جهان است که قابلیت ها و امکانات بسیار زیادی در خصوص سئو سایت را در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه به برخی از ویژگی ها و قابلیت های کاربردی گوگل سرچ کنسول اشاره خواهیم کرد.
- مشاهده وضعیت نمایه سازی سایت
- ارائه و بررسی نقشه سایت (Sitemap)
- مانیتورینگ وضعیت ترافیک
- تشخیص و رفع خطاهای کراول (Crawl)
- پیگیری عملکرد کلمات کلیدی
- جستجوی کلمات کلیدی (نمایش بهترین کلیدواژه ها جهت قرار گرفتن در صفحه نتایج جستجوی کاربران)
- مشاهده لینک ها
- تنظیمات نسخه موبایل
- دریافت هشدار از گوگل برای ایندکس، اسپم و سایر مشکلات مربوط به سایت
- تعداد دفعات نمایش سایت شما در SERP
- اطمینان از ایندکس شدن سایت در نتایج گوگل
- آمار مربوط به زمان دسترسی به یک سایت خاص یا زمان ایندکس شدن یک سایت
- بررسی و برطرف کردن مشکلات ایندکس شدن سایت
- درخواست ری - ایندکس صفحات سایت
- بررسی و تنظیم نرخ خزش
- کشف صفحات مسدود شده با robots.txt
- بهبود کارایی و کیفیت سایت برای کاربران
- لیست کردن صفحات داخلی و خارجی پیوند داده شده به وب سایت
- عیب یابی مشکلات مربوط به AMP و قابلیت استفاده در تلفن همراه
- بررسی سلامت فنی سایت
- تجزیه و تحلیل جستجو
- لینک های داده شده به سایت شما
- بررسی لینک های داخلی و خارجی
- جریمه های دستی
- هدف گیری بین المللی
- مجموع کلیک ها
- مشاهده ایمپرشن ها (impressions)
- میانگین نرخ کلیک سایت
- جایگاه صفحات سایت شما در گوگل در هر بازه زمانی
- قابلیت Search Analytics (گزارش کامل از عملکرد سایت به همراه ارائه آمار دقیق، مقایسه و تحلیل)
- نمایش خطاهای سایت (لینک های شکسته، محتواهای تکراری، نکات و تهدیدات امنیتی، ارور 404، صفحات مسدود شده و ...)
- نمایش موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان سایت
- بررسی وضعیت URL ها و حذف آدرس های نامعتبر
- نمایش کوئری هایی که ایمپرشن گرفته اند.
- بررسی عملکرد سایت بر اساس تجربه
تمامی این قابلیت ها و امکانات سبب می شوند گوگل درک بهتری از ماهیت و کارایی محتوای سایت داشته و در نتیجه می تواند بهترین نتایج را در صفحه SERP به کاربر ارائه کند.
اما ابزار گوگل سرچ کنسول برای چه کسانی مناسب است؟ این ابزار به وبمستران و صاحبان وب سایت ها این امکان را می دهد که بهبود های لازم را در سایت خود اعمال کنند و به نتایج بهتر در جستجوهای گوگل دست یابند.
همچنین به خاطر داشته باشید که اطلاعات شما در گوگل سرچ کنسول به سرعت به روز رسانی می شوند. بنابراین بهتر است که سعی کنید هر چند وقت یک بار داشبورد سرچ کنسول خود را بررسی کنید.
استفاده از ابزار سئوی گوگل سرچ کنسول کاملا رایگان بوده و برای استفاده از آن نیازی به تهیه و یا خریداری اشتراک پریمیوم نیست.
6- گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
ابزار گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو در دنیا است که توسط شرکت گوگل ارائه شده و در زمینه تجزیه و تحلیل وب سایت ها و برنامه ها کاربرد دارد.
ابزار گوگل آنالیتیکس به طور کلی بر روی آمار و داده های مرتبط با ترافیک سایت، تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در سایت و همینطور نرخ تبدیل (Conversion) آن ها تمرکز دارد و امکاناتی را در اختیار شما می گذارد که به کمک آن ها بتوانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش و ارتقاء دهید. برخی از این امکانات عبارت اند از:
- آمار و میزان بازدیدکنندگان به طور روزانه
- پیگیری و شناخت رفتار کاربران
- مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت
- تشخیص ساعات مراجعه کاربران به سایت شما
- نمایش مطالب پربازدید و مورد علاقه کاربران
- آنالیز رفتار مخاطبان موبایل
- اندازه گیری ترافیک و کانال های بازاریابی
- پیگیری هدف ها و تحلیل ها
- نظارت بر عملکرد صفحات
- تشخیص ابزار مورد استفاده برای ورود کاربران به سایت (مانند تلفن همراه یا کامپیوتر)
- نمایش لینک های مفیدی که موجب افزایش ترافیک سایت شده اند.
- نشان دادن منبع ترافیک سایت (مانند موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و یا سایر منابع ارجاعی)
- نمایش نرخ تبدیل کاربران
- مشاهده بازه سنی و اطلاعات مفید در خصوص بازدیدکنندگان
- مشاهده دستگاه ها و مرورگرهایی که کاربران با آن ها از سایت شما دیدن کرده اند.
اما ابزار گوگل آنالیتیکس برای چه کسانی مناسب است؟ این ابزار ارزشمند برای صاحبان کسب و کارها و بازاریابان به خصوص توسعه دهندگان وب و وبمستر ها بسیار کاربردی است.
استفاده از ابزار سئوی گوگل آنالیتیکس کاملا رایگان بوده و و برای استفاده از آن نیازی به تهیه و یا خریداری اشتراک پریمیوم نیست.
7- Ahrefs
و اما آخرین موردی که در فهرست بهترین ابزارهای سئو به معرفی و بررسی آن می پردازیم ابزار Ahrefs می باشد.
همان طور که پیش تر هم گفته شد اولین و مهم ترین مرحله در سئو پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است. این ابزار به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کمک می کند. در حقیقت Ahrefs تنها ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که از Search Volume فراتر رفته و تعداد تخمین زده شده کلیک ها را برای هر نتیجه جستجو نشان می دهد.
همچنین ابزار Ahrefs به شما کمک می کند تا صفحات مختلف سایت خود را به صورت حرفه ای آنالیز کنید. این ابزار بخش هایی از وب سایت که برای کسب رتبه بهتر از سوی موتورهای جستجو به ویرایش و بهبود نیاز دارند را به شما نشان می دهد.
کار با ابزار Ahrefs بسیار ساده و راحت است ولی در عین حال تاثیر بسیار مفید و به سزایی در سئوی وب سایت شما دارد.
ابزار Ahrefs امکانات و قابلیت های فراوانی را نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا به کمک آن ها بتوانند سئو وب سایت خود را بالا ببرند. برخی از این امکانات عبارت اند از:
- آنالیز و بررسی تعداد بک لینک های وب سایت
- بررسی و آنالیز تحولات و تغییرات به وجود آمده بر روی بک لینک ها در اثر گذر زمان
- کسب اطلاعات مفید و دقیق در خصوص ارزش رتبه بندی بک لینک های ایجاد شده در سایت ها
- جداسازی بک لینک های مفید و ارزشمند از بک لینک های کهنه و قدیمی یا به اصطلاح بک لینک های مرده
- شناخت بهتر رقبا و مشاهده بخش هایی از سایت آن ها با بیشترین ترافیک جستجو از یک کشور خاص
- ارزیابی رتبه
- جستجو و تحقیق کلمات کلیدی بر اساس میزان ترافیک (پیشنهاد کلید واژه، نمایش میزان سرچ دقیق کلمات و نرخ کلیک کلیدواژه)
- پشتیبانی از موتور های جستجوی برتر مانند گوگل، یوتیوب، آمازون، بینگ، یاهو و ...
- امکان ارزیابی کلماتی با بیشترین میزان کلیک در یک منطقه جغرافیایی خاص
- آپدیت و ارائه نمودار بک لینک ها به صورت روزانه
- بررسی توزیع کلیک روی کلمات کلیدی به صورت جداگانه
- تجزیه و تحلیل تاریخچه صفحات SERP
- شناسایی شکاف محتوایی بین سایت رقبا و سایت خود
- جستجو و تحقیق کلمات کلیدی بر اساس میزان ترافیک (پیشنهاد کلیدواژه، نمایش میزان سرچ دقیق کلمات و نرخ کلیک کلیدواژه)
اما ابزار Ahrefs برای چه کسانی مناسب است؟ به صورت کلی می توان گفت که بیشتر فیچر های این ابزار برای متخصصان مارکتینگ تعریف و طراحی شده است اما سئو کاران نیز از این ابزار برای تجزیه و تحلیل رقبا، بررسی سئوی سایت و رتبه بندی کلمات کلیدی خود استفاده می کنند.
و اما این هم از معرفی 7 مورد از بهترین ابزارهای سئو در سال 2024 !
امیدواریم با مطالعه این مطلب بهترین ابزارهای سئو را شناخته و با کاربردها و قابلیت های هر یک آشنا شده باشید.
شما می توانید با توجه به فضای کاری و نوع نیاز خود هر یک از این ابزارها را انتخاب کنید تا بتوانید سئو وب سایت های خود را بهبود بخشید تا کاربران بیشتری را جذب کنید و به کسب و کار خود رونق بدهید.
فراموش نکنید که در صورت تمایل به خرید اکانت های بهترین ابزارهای سئو با بهترین قیمت می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.
تیم دیجیتال رو با بیش از پنج سال سابقه در حوزه فروش اکانت های مجازی، شما را در داشتن خریدی امن و مطمئن یاری خواهد کرد.
به علاوه تیم پشتیبانی ما به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما عزیزان خواهد بود.
مقالات پیشنهادی
معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال 2024
- توسط مبینا غلاملو
- 0 نظرات