آنچه در این نوشته میخوانید:
بهترین ابزارهای سئو کداماند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.
گوگل یکی از معروفترین شبکههای اجتماعی در دنیاست و بر همین اساس یکی از بهترین راهها برای توسعه و گسترش کسب و کار، تولیدمحتوا در موتور جستجوی عظیم و بزرگ گوگل است. از طرفی گوگل همواره در حال بهروزرسانی و تجدیدنظر در الگوریتمهای جستجوی خود بوده و از تکنیکها و تکنولوژیهای مختلفی مانند هوش مصنوعی برای حذف محتواهای ضعیف و صفحات کم ارزش استفاده میکند. این مسئله چالشهای مهمی برای کسب و کارها و وب سایتهای مختلف ایجاد کرده است. بنابراین باید نوع فعالیت و تولیدمحتوای شما به گونهای باشد که مورد توجه گوگل و سپس مورد توجه کاربران قرار گیرد. البته ابزارهایی نیز تحت عنوان ابزارهای سئو وجود دارند که شما را در این مسیر یاری خواهند کرد.
استفاده از انواع ابزارهای سئو به طور حتم میتواند در افزایش میزان کسب و کار، سرمایه و ثروت شما بسیار تاثیرگذار باشد و کمک شایانی به کسب و کار شما کند. در صورتی که صاحب یک کسب و کار و یا وبمستر یک وب سایت هستید، شغل شما این گونه ایجاب میکند که با بهترین ابزارهای سئو آشنایی داشته باشید.
در این مطلب قصد داریم 7 مورد از بهترین ابزارهای سئو در سال 2025 را معرفی کرده و ویژگیهای هر یک از آنها را بررسی کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
ابزار سئو چیست؟
واژه سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینهسازی برای موتورهای جستجو است. بنابراین سئو به این معنی است که کاری کنیم تا محتوای ما در یک موتور جستجو به خوبی دیده شود. از آنجایی که معروفترین موتور جستجو در ایران و همینطور در دنیا گوگل (Google) است میتوانیم سئو را به این صورت معنی کنیم: سئو یعنی کاری کنیم که وب سایت و یا محتوای ما در گوگل بالا آمده و به خوبی دیده شود!
در راستای بهینهسازی موتورهای جستجو وب سایتها، برنامهها، افزونهها و ابزارهای فراوانی ارائه شدهاند که میتوانند در بررسی، آنالیز و تحقیق به شما کمک کنند. به این ابزارها، ابزارهای سئو گفته میشود. شما به کمک بهترین ابزارهای سئو میتوانید وب سایت خود را از لحاظ فنی و استانداردهای تعریف شده گوگل بهینهسازی کنید. همچنین میتوانید از بخشهای مختلف وب سایت خود مطلع شده و نقاط ضعف و قوت آن را بیابید. این کار به شما کمک میکند تا وب سایت خود را تحلیل کرده و نقاط ضعف خود را اصلاح کنید تا توسط موتور جستجوی گوگل و کاربران فضای مجازی بیشتر دیده شوید.
ابزارهای سئو در موارد مختلفی از جمله تحلیل وب سایت خود و رقبا، پیشنهاد بهینهسازی محتوا براساس AI، اتوماسیون گزارشدهی، آنالیز عملکرد وب سایت، تحقیق درباره کلمه کلیدی (Keyword)، بررسی سئو داخلی و خارجی، بررسی بک لینکها (داخلی و خارجی)، تست سرعت وب سایت و بسیاری از موارد دیگر به کار میروند.

معرفی بهترین ابزارهای سئو
لازم به ذکر است که دنیای ابزارهای سئو دنیایی بی انتهاست به طوری که در هر حوزه چندین و چند ابزار سئوی متفاوت وجود دارد. حال ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که بهترین ابزارهای سئو کداماند؟ کدام ابزار سئو برای چه حوزهای مناسبتر است؟
در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 8 مورد از رایجترین، پرکاربردترین و بهترین ابزارهای سئو آشنا کنیم.
1- سمراش - بهترین ابزار تحلیل سئو
سمراش (SEmrush) یکی از بهترین ابزارهای سئو در جهت بهبود سئو وب سایتها بوده که به خزنده وب معروف است. سمراش یک ابزار چندمنظوره است که بیش از 50 محصول، ابزار و افزودنیهایی (مانند ابزارهای جستجو، محتوا، شبکههای اجتماعی و تحقیقات بازار) را ارائه میدهد و بیش از 6 میلیون نفر در سراسر جهان به صورت آنلاین از این ابزار برای آنالیز سئو وب سایت خود استفاده میکنند. برخی از فیچرهایی که ابزار سئوی سمراش به کاربران خود ارائه میدهد عبارتاند از:
- تجزیه و تحلیل رقبا: با استفاده از سمراش میتوانید عملکرد رقبای خود را بررسی کرده و رتبهبندی آنها را در موتورهای جستجو مشاهده کنید.
- تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی مهم: پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب اولین و مهمترین قدم در سئو نویسی است. این ابزار اطلاعات مفید و دقیقی را در خصوص کلمات کلیدی مختلف به شما ارائه میکند که با استفاده از آنها میتوانید کلمات کلیدی برتر را براساس موقعیت شناسایی کرده و نوسانات رتبهبندی کلمات را به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه کنترل کنید. همچنین میتوانید کلیدواژههای مرتبط را تجزیه و تحلیل کنید و از بهترین واژههای کانونی بهره ببرید تا بیشترین میزان کلیک را داشته باشید.
- بررسی لینکها و لینکسازی: سمراش اطلاعات مفید و دقیقی را در خصوص لینکهای سایت شما و رقبا ارائه میدهد که با استفاده از آنها میتوانید استراتژیهای لینکسازی (خارجی و داخلی) خود را بهبود بخشید.
- ترافیک تخمینی: ترافیک تخمینی سهم ترافیکی است که با یک کلمه کلیدی خاص به یک وب سایت هدایت میشود. سمراش ابزاری چندمنظوره با قابلیت بررسی میزان ترافیک ورودی ارگانیک و تغییرات آن است که میتواند اطلاعاتی دقیقی در خصوص ترافیک وب سایت به شما ارائه دهد.
- بهینهسازی محتوا: به کمک سمراش میتوانید صفحات وب سایت خود را بررسی کنید و اطلاعاتی درباره عنوانها، توضیحات متا، و کلمات کلیدی استفاده شده در هر صفحه دریافت کنید. همچنین این ابزار دارای جعبه ابزار بازاریابی محتوایی نیز میباشد.
- توزیع رتبهبندی: اگر مایل به مشاهده و بررسی تمام معیارهای برتر شامل کلمات کلیدی در 10 نتیجه برتر SERP، کلیدواژهها در 100 نتیجه اول، ترافیک نسبی هرکدام و دریافت دید نسبی به جایگاه هر کلمه هستید، سمراش به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو بیشک انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.
- PPC (پرداخت به ازای کلیک): سمراش ابزارهایی برای مدیریت کمپینهای PPC، ردیابی نتایج، و بهینهسازی بودجه ارائه میدهد.
اما ابزار سمراش برای چه کسانی مناسب است؟ این ابزار یک نرمافزار همه کاره و مناسب برای دیجیتال مارکترها و متخصصان سئو است.

سمراش جزء آن دسته از ابزارهایی است که برای استفاده از آن باید نسخه پریمیوم تهیه کنید. البته میتوانید از نسخه رایگان آن به مدت یک هفته استفاده نمایید و در صورت تمایل نسبت به خرید اکانت سمراش اقدام کنید.
2- ماز - بهترین سئو چکر در دنیا
ماز (MOZ) یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو در دنیا است که مجموعهای از ابزارهای مفید برای بهینهسازی موتورهای جستجو (سئو) را ارائه میدهد.
شاید تا به حال واژههای دامین (DA) و یا پیج آتوریتی (PA) را از زبان سئوکارها شنیده باشید. در حقیقت این شاخصها را وب سایت معتبر ماز ارائه کرده است که بر طبق آن اعتبار دامنه و صفحات سایت شما نزد گوگل مشخص میشود. مدتی پیش گوگل شاخص معروف خود یعنی page rank را از دید و دسترس وبمستران خارج کرد. در این بین شرکت ماز نیز برای اینکه دسترسی مخاطبان را برای بررسی اعتبار دامنههای سطح وب راحت کند، یک افزونه مرورگر کروم ساخت. شما میتوانید با دانلود و نصب این افزونه روی مرورگر کروم خود، اطلاعاتی درباره هر سایتی که در سطح وب وجود دارد را به دست بیاورید. علاوه بر این ابزار سئوی ماز ویژگیها و قابلیتهای دیگری را نیز در اختیار کاربران میگذارد که برخی از آنها عبارتاند از:
- پژوهش و بررسی کلمات کلیدی: این ابزار فهرستی از کلمات کلیدی مورد نظر شما ایجاد میکند، رتبه شما را با رقبا میسنجد و کلمات کلیدی را مبتنی بر مقیاسهای مهم مانند نرخ کلیک (CTR organic)، اولویتبندی میکند تا بتوانید احتمال جذب ترافیک هدفمند را بالا ببرید.
- پیگیری رتبهبندی: این ابزار به شما کمک میکند تا بتوانید مواردی از جمله رتبهبندی سایت، رتبهبندی رقبا، وضعیت و همچنین نمای وب سایت در تلفن همراه یا کامپیوتر را پیگیری کنید. همچنین میتوانید رتبهبندی کلمات کلیدی خود را نیز در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل، بینگ و یاهو پیگیری کنید.
- تجزیه و تحلیل رقبا: این ابزار به شما این امکان را میدهد که وضعیت رقبای خود را مشاهده کرده و با تجزیه و تحلیل عملکرد و استراتژیهای آنها، برنامههای سئو خود را نیز بهبود بخشید.
- کراول (Crawl) وب سایت: این ابزار همانند یک پزشک صحت و سلامت وب سایت شما را براساس زبان آن بررسی میکند. همچنین همانند یک جانور خزنده در وب سایت میخزد و با یافتن موارد جدید یا قدیمی، نقاط خطرناک و بحرانی سایت را به شما هشدار میدهد.
- تجزیه و تحلیل لینک: به کمک این ابزار میتوانید از قابلیتهایی نظیر آنالیز کامل پروفایل لینک، مقایسه پروفایل شما با رقبا، تنظیم هدف، دنبال کردن فرآیند ساخت لینک و فهرست دنبال کردن لینکها بهرهمند شوید. همچنین میتوانید لینکهای ورودی به وب سایت خود را مشاهده کنید و مطمئن شوید که از نظر موتورهای جستجو بهینهاید.
اما ابزار ماز برای چه کسانی مناسب است؟ این ابزار به وبمستران و بازاریابان کمک میکند تا وب سایتها و محتواهای خود را برای موتورهای جستجو بهبود بخشند. ماز حتی برای کسب و کارهای کوچک هم مناسب است چرا که با قیمت نسبتاً پایینی میتوانند ترافیک وب سایت خود را آنالیز کرده و افزایش دهند.

ابزار ماز در دو نسخه رایگان و پریمیوم در دسترس کاربران قرار دارد. اگرچه که نسخه رایگان ماز قابلیتهای کاربردی را در اختیار کاربران قرار میدهد اما شما با تهیه و خرید اکانت ماز که به ماز پرو (MOZ Pro) معروف است از امکانات پیشرفتهتر این ابزار بهرهمند خواهید شد.
3- کی دبلیو فایندر - از بهترین ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی
کی دبلیو فایندر (KWFinder) یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو است که برای جستجو و تحقیق درباره کلمات کلیدی به کار میرود. همانطور که میدانید جستجو و تحقیق درباره کلمه کلیدی برای کسب رتبه خوب و جایگاه مطلوب در صفحه نتایج جستجو و همچنین بهبود سئوی سایت بسیار مهم و ضروری است. در حقیقت تحقیق درباره کلمات کلیدی یکی از اولین و مهمترین مراحل در سئو است. این کلمات باید با موضوع محتوای شما مرتبط بوده و همچنین از جستجوی بالایی نیز برخوردار باشند.
با استفاده از ابزار کی دبلیو فایندر که یکی از بهترین ابزارهای سئو به شمار میرود، میتوانید به راحتی بهترین کلیدواژهها با میزان سرچ بالا و درجه سختی پایین را پیدا کنید. کار با ابزار کی دبلیو فایندر بسیار ساده و راحت است. فقط کافیست که کلمه کلیدی مورد نظر خود را درج کنید و سپس تمامی عبارات مرتبط با آن را در قالب یک فایل دریافت خواهید کرد. این ابزار قابلیتهای مفید و کاربردی نظیر جستجو براساس کلیدواژه، پیشنهاد کلیدواژههای سوالی، نمایش تعداد دقیق سرچ کلیدواژهها، جستجوی کلیدواژههایی که رقبا با آنها رتبه کسب کردهاند و ... را به کاربران خود ارائه میدهد.

ابزار سئوی کی دبلیو فایندر به صورت نسخه پریمیوم در اختیار کاربران قرار میگیرد. البته این ابزار شامل نسخه رایگانی نیز میشود که به مدت 10 روز در دسترس قرار دارد و پس از آن باید نسبت به خرید اکانت KWFinder اقدام کنید.
4- کیورد تول - ابزار سئوی مجهز به زبان فارسی
چهارمین ابزاری که در فهرست بهترین ابزارهای سئو به معرفی آن میپردازیم ابزار کیورد تول (Keyword Tool) میباشد. همانطور که پیشتر هم گفته شد تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب در محتوا یکی از مهمترین مراحل سئو است. ابزار کیورد تول یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو در زمینه جستجو و تحقیق درباره کلمات کلیدی میباشد.
اگر به دنبال کلمات کلیدی مناسب برای محتواهای وب سایت خود هستید، میتوانید با خیال راحت از سایت و ابزار کیورد تول (Keyword Tool) استفاده کنید. چرا که این ابزار میتواند در یافتن بهترین کلمات کلیدی به شما کمک کند تا بتوانید میزان بازدید و ترافیک سایت خود را افزایش داده و بازدیدکنندههای بیشتری را نیز به سمت سایت خود هدایت کنید.
کار کردن با ابزار کیورد تول بسیار ساده بوده و برای استفاده از آن کافی است وارد سایت Keywordtool شوید و پس از انتخاب موتور جستجو، کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کرده و سپس منطقه جغرافیایی خود را نیز انتخاب کنید. پس از مدت زمان کوتاهی، به لیستی از کلمات کلیدی کاربردی و مشابه که به ارتقاء سایت شما کمک میکند دسترسی خواهید داشت. یکی از قابلیتهای منحصر به فرد کیورد تول که این ابزار را از سایر رقبایش متمایز میکند، پشتیبانی از زبان فارسی است. شما با بررسی و استفاده از کلیدواژههای فارسی در این ابزار میتوانید رتبه وب سایت خود را در صفحه نتایج گوگل ارتقاء دهید.

ابزار سئوی کیورد تول در دو نسخه رایگان و پریمیوم در دسترس کاربران قرار دارد. نسخه رایگان این ابزار اطلاعات جامع و کاملی از کلمات کلیدی مناسب را در اختیار شما قرار خواهد داد اما بیشک خرید اکانت KeywordTool امکان استفاده از قابلیتهای پیشرفتهتر و ویژهتر این ابزار فوقالعاده را برای شما فراهم میسازد.
5- Ahrefs - از بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت
و اما آخرین موردی که در فهرست بهترین ابزارهای سئو به معرفی و بررسی آن میپردازیم ابزار Ahrefs است. همانطور که پیشتر هم گفته شد اولین و مهمترین مرحله در سئو پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است. این ابزار به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کمک میکند. در حقیقت Ahrefs تنها ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که از Search Volume فراتر رفته و تعداد تخمین زده شده کلیکها را برای هر نتیجه جستجو نشان میدهد.
همچنین ابزار Ahrefs به شما کمک میکند تا صفحات مختلف سایت خود را به صورت حرفهای آنالیز کنید. این ابزار بخشهایی از وب سایت که برای کسب رتبه بهتر از سوی موتورهای جستجو به ویرایش و بهبود نیاز دارند را به شما نشان میدهد. کار با ابزار Ahrefs بسیار ساده و راحت است ولی در عین حال تاثیر بسیار مفید و به سزایی در سئوی وب سایت شما دارد. ابزار Ahrefs امکانات و قابلیتهای فراوانی را نیز در اختیار کاربران خود قرار میدهد تا به کمک آنها بتوانند سئو وب سایت خود را بالا ببرند. برخی از این امکانات عبارتاند از:
- آنالیز و بررسی تعداد بک لینکهای وب سایت
- شناخت بهتر رقبا و مشاهده بخشهایی از سایت آنها با بیشترین ترافیک جستجو از یک کشور خاص
- ارزیابی رتبه
- جستجو و تحقیق کلمات کلیدی براساس میزان ترافیک (پیشنهاد کلیدواژه، نمایش میزان سرچ دقیق کلمات و نرخ کلیک کلیدواژه)
- پشتیبانی از موتورهای جستجوی برتر مانند گوگل، یوتیوب، آمازون، بینگ، یاهو و ...
- امکان ارزیابی کلماتی با بیشترین میزان کلیک در یک منطقه جغرافیایی خاص
- تجزیه و تحلیل تاریخچه صفحات SERP
- شناسایی شکاف محتوایی بین سایت رقبا و سایت خود
اما ابزار Ahrefs برای چه کسانی مناسب است؟ به صورت کلی میتوان گفت که بیشتر فیچرهای این ابزار برای متخصصان مارکتینگ تعریف و طراحی شده است اما سئوکاران نیز از این ابزار برای تجزیه و تحلیل رقبا، بررسی سئوی سایت و رتبهبندی کلمات کلیدی خود استفاده میکنند.

Ahrefs نسخه رایگان محدود دارد که به کاربران امکان میدهد برخی از ویژگیهای پایهای مانند تحلیل بکلینکها و جستجوی کلمات کلیدی را امتحان کنند. با این حال، برای دسترسی به امکانات پیشرفتهتر و دادههای دقیقتر مانند تحلیل کامل سایتها، ردیابی رتبهها، و مشاهده اطلاعات جامع رقبا بهتر است نسبت به خرید اکانت Ahrefs اقدام کنید.
6- اسکریمینگ فراگ - از بهترین ابزارهای حرفهای سئو
ابزار اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog) یکی از ابزارهای قدرتمند و شناختهشده در دنیای سئو است که برای تحلیل فنی و شناسایی مشکلات سایت طراحی شده است. این ابزار به متخصصان سئو کمک میکند تا مشکلات مختلفی مانند لینکهای شکسته، متا تگهای ناقص یا تکراری، سرعت بارگذاری صفحات و مسائل ساختاری سایت را شناسایی و اصلاح کنند.
یکی از ویژگیهای مهم اسکریمینگ فراگ این است که میتواند بهطور کامل تمامی صفحات یک سایت را بررسی کند. این بررسی شامل تجزیه و تحلیل لینکهای داخلی و خارجی، متا تگها، تصاویر و سایر المانهای موجود در سایت میشود. همچنین، اسکریمینگ فراگ امکان شناسایی لینکهای خراب را دارد که این موضوع میتواند به شما کمک کند تا لینکهای شکسته را پیدا کرده و از آسیب به تجربه کاربری و رتبهبندی سایت جلوگیری کنید. اسکریمینگ فراگ توانایی استخراج نقشه سایت XML را نیز دارد. این نقشه به موتورهای جستجو کمک میکند تا صفحات سایت شما را سریعتر و بهتر ایندکس کنند. علاوه بر این، این ابزار میتواند سرعت بارگذاری صفحات را نیز آنالیز کرده و پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد سایت در این زمینه ارائه دهد
گزارشهای دقیق و قابل تنظیم اسکریمینگ فراگ این امکان را برای شما فراهم میآورد که نتایج آنالیز را در قالبهایی که به راحتی قابل فهم و قابل استفاده باشند، مشاهده کنید. این ویژگیها به شما کمک میکند تا تصمیمات بهتری در خصوص بهبود سئو و عملکرد کلی سایت خود بگیرید. در کل، اسکریمینگ فراگ ابزاری بسیار مفید برای تحلیل دقیق سایتها در زمینه سئو است و به افراد و تیمهای سئو در بهینهسازی سایتها کمک شایانی میکند.

اسکریمینگ فراگ یک نسخه رایگان ارائه میدهد که برای کاربران مبتدی و افرادی که نیازهای محدودی دارند مناسب است. اما دسترسی به دادههای پیشرفتهتر و قابلیتهای سفارشیسازی شده در این ابزار تنها با خرید اکانت اسکریمینگ فراگ امکان پذیر است.
7- گوگل سرچ کنسول - از بهترین ابزارهای رایگان سئو
یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو که ممکن است نام آن تا به حال به گوشتان خورده باشد ابزار گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) است. این ابزار در ابتدا با نام Webmaster Tools در دنیا شناخته میشد ولی در 20 می سال 2015 نام این ابزار به Google Search Console تغییر یافت. گوگل سرچ کنسول ابزاری رایگان و قدرتمند است که توسط شرکت گوگل ارائه شده و در بهینهسازی و مدیریت سایتها در نتایج جستجوی گوگل کاربرد بسیاری دارد.
گوگل سرچ کنسول یکی از پرکاربردترین و بهترین ابزارهای سئو در جهان است که قابلیتها و امکانات بسیار زیادی در خصوص سئو سایت را در اختیار کاربران قرار میدهد که تمامی آنها در کنار هم سبب میشوند گوگل درک بهتری از ماهیت و کارایی محتوای سایت داشته و در نتیجه میتواند بهترین نتایج را در صفحه SERP به کاربر ارائه کند. همچنین به خاطر داشته باشید که اطلاعات شما در گوگل سرچ کنسول به سرعت بهروزرسانی میشوند. بنابراین بهتر است که سعی کنید هر چند وقت یک بار داشبورد سرچ کنسول خود را بررسی کنید. استفاده از ابزار سئوی گوگل سرچ کنسول کاملا رایگان بوده و برای استفاده از آن نیازی به تهیه و یا خریداری اشتراک پریمیوم نیست.
اما ابزار گوگل سرچ کنسول برای چه کسانی مناسب است؟ این ابزار به وبمستران و صاحبان وب سایتها این امکان را میدهد که بهبودهای لازم را در سایت خود اعمال کنند و به نتایج بهتر در جستجوهای گوگل دست یابند.

8- گوگل آنالیتیکس - از بهترین ابزارهای سئو برای بهبود رتبه گوگل
ابزار گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو در دنیا است که توسط شرکت گوگل ارائه شده و در زمینه تجزیه و تحلیل وب سایتها و برنامهها کاربرد دارد. ابزار گوگل آنالیتیکس به طور کلی بر روی آمار و دادههای مرتبط با ترافیک سایت، تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در سایت و همینطور نرخ تبدیل (Conversion) آنها تمرکز دارد و امکاناتی را در اختیار شما میگذارد که به کمک آنها بتوانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش و ارتقاء دهید. استفاده از ابزار سئوی گوگل آنالیتیکس کاملا رایگان بوده و و برای استفاده از آن نیازی به تهیه و یا خریداری اشتراک پریمیوم نیست.
یکی از ویژگیهای کلیدی گوگل آنالیتیکس در زمینه سئو، ردیابی کلمات کلیدی است. این ابزار به شما نشان میدهد که کدام کلمات و عبارات جستجو شده در موتورهای جستجو باعث ورود کاربران به سایت شما میشوند. علاوه بر این، با استفاده از گوگل آنالیتیکس میتوانید نرخ پرش، زمان متوسط حضور کاربر در سایت و دیگر معیارهای مهم را اندازهگیری کنید که این اطلاعات به شما کمک میکند تا تجربه کاربری (UX) سایت خود را بهینه کنید. گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را میدهد که صفحات با عملکرد ضعیف را شناسایی کرده و برای بهبود آنها اقدامات لازم را انجام دهید. به طور کلی، گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای ضروری برای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) است که از طریق آن میتوانید استراتژیهای سئو خود را به دقت ارزیابی و بهینه کنید.
اما ابزار گوگل آنالیتیکس برای چه کسانی مناسب است؟ این ابزار ارزشمند برای صاحبان کسب و کارها و بازاریابان به خصوص توسعه دهندگان وب و وبمستر ها بسیار کاربردی است.

و اما این هم از معرفی 8 مورد از بهترین ابزارهای سئو در سال 2025 !
امیدواریم با مطالعه این مطلب بهترین ابزارهای سئو را شناخته و با کاربردها و قابلیتهای هر یک آشنا شده باشید. شما میتوانید با توجه به فضای کاری و نوع نیاز خود هر یک از این ابزارها را انتخاب کنید تا بتوانید سئو وب سایتهای خود را بهبود بخشید تا کاربران بیشتری را جذب کنید و به کسب و کار خود رونق بدهید.
فراموش نکنید که در صورت تمایل به خرید اکانتهای تخصصی سئو با بهترین قیمت میتوانید به وب سایت ما مراجعه کنید.
تیم دیجیتال رو با بیش از پنج سال سابقه در حوزه فروش اکانتهای مجازی، شما را در داشتن خریدی امن و مطمئن یاری خواهد کرد.
به علاوه تیم پشتیبانی ما به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما عزیزان خواهد بود.
مقالات پیشنهادی
معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال 2025
-
توسط
مبینا غلاملو
- 3 نظرات
ممنون برای مقاله کاربردی تون من خودم از سمراش استفاده میکنم عالیه
ممنون از همراهی شما